pondělí 6. února 2017

Rok váhového sebepozorování – aneb ve znamení pokusného králíka

Poprvé jsem na váhu, která vám změří i tuk a svaly v těle, stoupla přesně před rokem. A tak se s vámi chci podělit o mé pozorování.

Výchozí měření: 26.2. 2016 – váha 67,6kg, z toho tuk 16,3 kg, svaly 28,4kg.

Na výšku 170cm a 47 let to není až tak špatné, váha hlásí i prima metabolický věk 33 let. Co bych ještě chtěla, řekl by si někdo, ale já se v tom necítím a proto ze cvičení 2krát týdně a nějaké turistiky se do toho postupně obouvám.

Pomalu se propracovávám k větším dávkám tréninků - ve fitness 3 krát týdně a k naběhaným 250 km měsíčně. Bohužel, nenápadně přecházím od normální stravy k posedlosti - vynechávám skoro všechny sacharidy a žiji už s podstatě na tucích z mandlí a masa. 
V říjnu mám o 6 kg méně, v tom sice o 3,5 kg tuku méně, ale bohužel je to přes kilo svalové hmoty pryč. Vystupují mi vrásky, vypadávají vlasy a zbláznil se mi menstruační cyklus.

Takže nastupuje další fáze – ubrat kardia, ať se dál nepálí svaly, v posilovně se zaměřit na cvičení se zátěží a hlavně začít přemýšlet o jídle. V práci je o patro pode mnou restaurace a já si přesto nosím krabičky. Dlouho jsem za blázna, než si okolí zvykne. Skoro měsíc si připadám jako anorektička, které dělá problém dát do pusy sousto brambor. Schválně se tedy obklopuji fotkami Kim Kardashian a čekám, kdy už mi konečně někdo řekne lichotivý kompliment: „Hele, nějak ti roste zadek“ Svou objemovou fázi si začínám užívat až o vánocích.

Konečné měření 6.2.2017 – váha 65,5 kg, z toho tuk 14,7 kg, svaly 28,8 kg.

Možná si řeknete, že je to prdlajs a ne pokrok, za rok trápení. Váha ukazuje stále nic moc, ale já mám za ten rok pro sebe a také pro vás tato důležitá zjištění:
  • Nepřeceňujte kardio. Jestli máte jen mírnou nadváhu, cvičte s váhami a kardio si dávejte jen pro zpestření, na pohodu
  • Jestli to s kardiem přeženete, budete pálit nejen tuky, ale i svaly, bez nichž postupně bude váš kardio trénink slabší, protože nebudete mít sílu
  • Pozor na stres – prevít tuk se pak usazuje do oblasti břicha
  • Když se přestanete hýbat (následkem nemoci apod) nepropadejte panice – ještě cca 14 dní působí efekt setrvačnosti a vy můžete postupně opět najet do svého předchozího tréninku, aniž by to mělo nějaký drastický efekt na vaši postavu
  • Po 14 dnech nicnedělání však už pozor – váha může být stejná, ale jdou nahoru tuky a ztrácí se svalová hmota.
  • Jestli chcete postavu tvarovat proti svým genetickým dispozicím, musíte se obrnit vážně velkou dávkou trpělivosti.
Každopádně, kdyby mi bylo o 20 méně, určitě by se takové experimenty dělaly snáz a hlavně s mnohem rychlejším efektem. Takto ovšem mám dobrý materiál na to, jak vám pomoci při vašich trápeních s váhou. Během roku jsem si totiž prošla jak snižováním tak nabíráním. A vím, že není žádná prdel o prdel přijít a nebo tu prdel nabrat 

Za BoMa Way se na Vás těší Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat